I sidste uge afholdt VisitDenmark og Partnerskab for Vestkystturisme presseevent i Tyskland. I denne uge afholdes endnu en presseevent i Berlin. Fokus er på de unikke ferieoplevelser ved den danske Vestkyst og i Østersøregionen, der kan trække tyske turister til Danmark.

Mens vi stadig skutter os i vinterkulden og er helt eller delvist på den anden side af vinterferien, begynder planer om forlængede weekendture og sommerferie så småt at rumstere. Derfor afholder VisitDenmark, Novasol, Partnerskab for Vestkystturisme, Partnerskab for Østersøturisme og Dansk Kyst- og Naturturisme i disse uger presseevents i Tyskland for at charme sig ind på vores naboer mod syd.

Onsdag aften den 15. februar 2017 deltog omkring 20 tyske journalister i presseevent på den danske gastronom Brian Boysens restaurant ”Brian’s Steak & Lobster” i Hamborg. Her fortalte repræsentanter for vestkystturismen om de bedste sider af ferie ved den danske Vestkyst herunder særlige kulinariske oplevelser og aktive vandsportsoplevelser.

Over 20 journalister mødte op til presseevent i Hamborg den 15. februar 2017, hvor turismeaktører fortalte om unikke oplevelser ved den danske Vestkyst.

Over 20 journalister mødte op til presseevent i Hamborg den 15. februar 2017, hvor turismeaktører fortalte om unikke oplevelser ved den danske Vestkyst.

”Med presseevents kan vi skabe en endnu større interesse for Danmarksferie hos den tyske målgruppe, fordi vi her kan fortælle om unikke oplevelser ved den danske Vestkyst og i Østersøregionen. De tyske gæster skal gøres opmærksomme på Danmark som feriedestination, men vi skal også prikke til deres specifikke interesser for ferieoplevelser, så de ikke kan lade være med et booke deres næste ferie i Danmark,” siger Sisse Wildt, kommunikationschef i Dansk Kyst- og Naturturisme.

Presseeventen i Hamborg blev desuden skudt i gang med en video af ovennævnte Brian Boysen.

Udover at være restaurantejer har han en blog og Youtube-kanal under overskriften ”Brian’s Way of Life”, hvor han rejser Danmark rundt og præsenterer destinationernes bedste tilbud for sine følgere.

Se videoen her.

Presseeventen i Berlin afholdes den 23. februar 2017, hvor fokus er på Østersøregionen herunder blandt andet fødevare-, kultur- og naturoplevelser.

Flerstrenget markedsføringsindsats i Tyskland

Begge presseevents er dele i en række markedsføringstiltag, der skal brande Danmark i Tyskland og trække flere tyske gæster til Danmark. Den danske Vestkyst markedsføres i Tyskland under kampagnen Die Dänische Nordsee, hvor Østersøregionen markedsføres under kampagnen Die Dänische Ostsee. VisitDenmark har koordineret kampagnerne under de to overskrifter siden 2013.

”Med partnerskabernes deltagelse i kampagnerne kan vi sætte nogle aktiviteter i gang som ellers ikke havde været mulige, og vi kan ramme målgrupperne gennem forskellige kanaler og forskellige steder i deres beslutningsproces. Samtidig skaber kampagnen en rød tråd og en ramme, som de lokale destinationer og aktører kan melde ind i og profitere af,” siger Sisse Wildt.

Kampagnens øvrige aktiviteter tæller både online, print, messer og i år endnu større tryk på tv og digitalt indhold samt fortsat samarbejde med Brian Boysen.

Læs mere om kampagnerne.

Vil du vide mere om markedsføringen af Danmark i Tyskland, kan du kontakte:

Sisse sorthvid.jpg

Sisse Wildt

Kommunikationschef

swi@kystognaturturisme.dk

+45 2173 1922

Find Sisse på LinkedIn