Analyser af gæsternes tilfredshed er centrale, strategiske værktøjer til turismeudvikling. I Varde Kommune sætter de retningen for, hvordan turismen i kommunen skal udvikles i fremtiden.

Feriestederne i Varde Kommune er stærkt afhængige af loyale gæster, og kun fem procent af kommunens gæster har aldrig tidligere holdt ferie i området. Man er derfor i høj grad afhængig af, at gæsterne er tilfredse, så de bliver ved med at komme igen. Samtidig er tilfredse gæster med til at trække nye gæster til feriestederne, fordi de kommer med anbefalinger til venner og bekendte. Derfor er tilfredshedsanalyser Vardes vigtigste værktøj til udvikling af feriestederne, fordi de danner grundlag for, hvor kommunen skal sætte ind for at skærpe feriestedernes oplevelsesprofil.

Hos ProVarde er tilfredshedsanalyserne det vigtigste værktøj til at udvikle Varde Kommunes feriesteder og skærpe deres oplevelsesprofil. Foto: VisitDenmark

Hos ProVarde er tilfredshedsanalyserne det vigtigste værktøj til at udvikle Varde Kommunes feriesteder og skærpe deres oplevelsesprofil. Foto: VisitDenmark

”Vi tager i høj grad afsæt i gæstens oplevelse til den fremtidige udvikling af turismen i Varde Kommune. Derfor er tilfredshedsanalyser vores vigtigste værktøj til at udvikle feriestederne og skærpe deres oplevelsesprofiler, fordi de fortæller, hvor vi skal sætte ind. Udover at vise hvor de enkelte feriesteder i kommunen, herunder Henne Strand og Blåvand, differentierer sig fra hinanden, kan vi desuden bruge tilfredshedsanalyserne til at benchmarke os i forhold til lignende feriesteder. Derudover bruger vi i høj grad også analyserne til at have et fælles fokus på gæsteoplevelsen og holde politiske eller erhvervsmæssige indsatser på sporet,” fortæller Colin John Seymour, turistchef i ProVarde.

Dansk Kyst- og Naturturisme gennemfører i sommeren 2017 igen gæstetilfredshedsanalyse og Mystery Shopping, hvor feriesteder i hele landet har mulighed for at deltage. Gæsteanalyser er centrale, strategiske værktøjer til turismeudviklingen, og kan hjælpe dig med at sætte retningen for, hvordan dit feriested skal udvikles for at skabe vækst.

Analyserne er senest gennemført i 2015. Se resultater fra tilfredshedsanalysen 2015 og Mystery Shopping 2015.

Vil du høre mere om analyserne eller tilmelde dit/dine feriesteder, kontakt:

Henriette sort hvid.png (1)

Henriette Mølgaard Hansen

Udviklingskonsulent

hmh@kystognaturturisme.dk

+45 2859 3937

Find Henriette på LinkedIn

Information om gæsteanalyser i 2017

  • Forventet pris pr. undersøgelse pr. feriested:
    Tilfredshedsmåling: 25.000 ekskl. moms
    Mystery Shopping: 23.000 ekskl. moms
  • Data indsamles i hele juli og august
  • Tilmelding skal ske hos:
    Henriette Mølgaard Hansen
    Tlf.: 28593937
    Mail: hmh@kystognaturturisme.dk
  • Frist for tilmelding er 22. maj 2017
    NB: Der er et begrænset antal pladser for deltagelse i analyserne
  • Læs mere