Som en del af Partnerskab for Vestkystturismes markedsføringsindsats på det tyske marked har en række bloggere besøgt Vestkysten fra april 2017 til januar 2018. Den sidste blogger tog turen fra Ribe til Skagen henover nytåret.

Fra april 2017 og til og med januar 2018 har ti tyske bloggere besøgt Vestkysten som en del af markedsføringsindsatsen på det tyske marked, som en forlængelse og understøttelse af Nordsee-kampagnen. Det har resulteret i fyldestgørende rejsereportager og stemningsfulde billeder. Bloggerne spænder fra unge par til familier og aktive naturturister, som hver især har haft fokus på forskellige oplevelsesmuligheder på Vestkysten, og som derfor også har nået forskellige tyske målgrupper.

Den sidste blogger forlod Danmark den 6. januar, og rejste fra Ribe til Skagen. Foreløbigt er turen blevet dokumenteret med fine billeder på Instagram, som vil blive fulgt op af blogindlæg.

Her ses bloggeren Fee (Feeistmeinname.de) ved Råbjerg Mile, som hun besøgte den 5. januar 2018.

Her ses bloggeren Fee (Feeistmeinname.de) ved Råbjerg Mile, som hun besøgte den 5. januar 2018.

”Samarbejdet viser positive resultater, og bloggerne kan nå nogle målgrupper, som kan være svære at nå via traditionelle markedsføringskanaler. Særligt det yngre segment i Tyskland får meget inspiration fra influencers på sociale medier – både unge par og familier,” fortæller Sisse Wildt, kommunikationschef i Dansk Kyst- og Naturturisme.

Samarbejdet er iværksat af Partnerskab for Vestkystturisme og Dansk Kyst- og Naturturisme i samarbejde med de lokale destinationer ved Vestkysten samt VisitDenmark.

Besøg også bloggen Phototravellers, der besøgte hele den danske vestkyst i løbet af ti dage. Det er blevet til en rejsereportage med et væld af flotte fotos og stemningsfulde videoer.

Læs mere om output af blogger-samarbejdet.